26 Ekim 2010 Salı

SERGİDEN NOTLAR


50 yıl evvel fotoğraf sergisinden izlenimlerim; sergiye gelen misafirler sergiyi gezdikten sonra yaşlı kuşak bize gençliğimizi yeniden hatırlattığın için teşekkür ettiler.
Orta kuşaklar bir müddet de olsa çocukluk günlerimizi yaşattınız dediler. Bazı misafirlerin üç dört kez geldiklerini gözledim. Sorduğumda ise; o eski günleri yaşamak, yad etmek  mutluluk veriyor dediler.Ve teşekkür ettiler çalışmalarımda başarılar dilediler.

Geziye gelen misafirler sergiden ayrılırken, yeni çalışmalarınızda başarılar dileyerek serginin devamının gelmesini istediler. İsmini yazamayacağım bir müessese bu caddede dükkânı olduğunu iki adet fotoğraf vermemi rica etti. Diğer bir sivil toplum kuruluşu da dört adet fotoğraf istediler, bu fotoğrafların derneklerinde olmadığını, eski bir dernek olduklarını ve dernek binasına asacaklarını söylediler.
Sergiden sonra her iki kişinin de isteklerini yerine getireceğimi söyledim. Bana ilginç gelen diğer bir misafirin söylediklerini aktarayım. Altı ay evvel derneğimize tiyatro sanatçısı Osman Genç ve emekli öğretmen olan ablası Safiye Hanım geldiler. Kendilerini Gaziantep'in müzelerini, turistik yerlerini gezdirdik. Gaziantep ve tiyatro üzerine sohbetler ettik. Derneğin bir tiyatro projesi vardı, Osman Bey bizlere yardımcı olmuştu. Projemiz birinci elemeden geçmişti fakat ikinci aşamada elendik. Bizden daha kötü projeler SODES’TEN geçtiler nedense bizim proje geçmedi Emekli öğretmen Gaziantep'ten ayrılırken tekrar geleceğini söylemişti. Safiye Hanım'ı sergime davet etmiştim. Safiye Hanım ve emekli öğretmen  elli kadar arkadaşı davetimi kabul ederek Sergime renk kattılar. 50 yıl evvel Gaziantep sergisinin tanıtımını tam yapamadım bundan sonraki sergimi Gaziantep’i sevenlerle paylaşmaya devam edeceğim Safiye hanıma .Sergi hakkında izlenimlerini sordum; 50 yıl evvel Gaziantep'in daha güzel olduğunu ve Gaziantep'i beton yığınına çevirmişler dedi.
Safiye Hanım Antep'ten iyi izlenimlerle ayrıldı. Urfa, Mardin, Hasankeyf' e gideceklerini söyledi. Mayıs ayında tekrar geleceğini belirtti. Bu gezinin diğer ilginç yanı belediye başkanlarının ilgi göstermemesi fakat halkın beklediğimden daha fazla ilgi göstermesine sergi yerinin doğal güzelliği fotoğrafların büyüleyici güzelliği birbirini tamamladı. Bu fotoğraflar ilk defa kendi arşivimden gün ışığına çıkarıp halkla paylaştığım için halkın bu ilgisi karşısında duygulandım. İki yüz adet fotoğrafın bulunduğu arşivimde altmış âdetini hazırlayamadım, yoğun istek üzerine bu seferki yeni sergimin hepsini birden bir sene sonra hem eski hem de kalan fotoğraflarımı birlikte güzel bir mekânda sergilemeyi düşünüyorum. Şimdiden hazırlıklara başladım. Halkımız araştırmacı olduğunu bilince eş dost diğer yakınların bu konuda herkes yardımcı oluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder